حضورفضل دارودرنمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازاربا انعقاد دو تفاهم نامه

  • Home
  • -
  • اخبار
  • -
  • حضورفضل دارودرنمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازاربا انعقاد دو تفاهم نامه
حضورفضل دارودرنمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازاربا انعقاد دو تفاهم نامه

به گزارش  روابط عمومی داروسازی دانش بنیان فضل دارو ، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران از تاریخ 19 الی 22 آذر 1401 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود .

فضل دارو هم‌زمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار توانست به انعقاد دو تفاهم نامه مهم یارانه تجاری‌سازی فناوری که به منظور  بسط توسعه توان ملی و فناوری و نوآوری و حمایت از توسعه تجاری‌سازی محصولات و خدمات فناوران دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با استفاده بهینه از پتانسیل های موجود، ظرفیت‌ها توانایی‌های علمی در اجرای طرح یارانه تجاری سازی طراحی شده است، دست پیدا کند.

در این باره دکتر علی خیرالدین (معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در بازدید از پاویون داروسازی دانش بنیان فضل دارو  با تاکید بر اهمیت این طرح در حمایت از شرکت‌ها گفت : با طرح یارانه تجاری‌سازی که از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در حال اجراست امید است بتوانیم گام موثری در راستای کمک به پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فروش محصولاتشان برداریم.

این تفاهم نامه ها با حضور جناب دکتر دیندار (رئیس گروه تجاری سازی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و جناب مهندس جمشیدیان ( معاونت توسعه و مدیریت منابع پارک علم و فناوری خراسان رضوی) به ارزش 9 میلیارد ریال منعقد گردید.

امضای تفاهم نامه فضل دارو

و همچنین در راستای اهداف و استراتژی های فضل دارو جلسات هم اندیشی با 12 پارک علم و فناوری  با هدف ایجاد شبکه ارتباطات در حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی طبیعی و ایجاد بستر مناسب جهت پوشش دهی خلاِء های موجود در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه و جلسه هم اندیشی با باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد شبکه ارتباطات با دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحوزه گیاهان دارویی طبیعی به منظور ایجاد هسته های اولیه فناور برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار تهران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه تحقیق، پژوهش و فناوری است .نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازارتهران، فرصت بسیار مهمی است تا شرکت های فعال در صنعت ، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد صنعت، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند.
در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار تهران، دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، محصولات فناورانه تولیدی در واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه و با متقاضیان آن محصولات قرارداد فروش منعقد می‌شود.

این نمایشگاه یک رویداد سالانه چهارروزه در محل نمایشگاه بین ‎المللی تهران است که دانشگاه‎ها، مراکز تحقیقاتی، پارک‎های علم و فناوری و شرکت‎های دانش‌‎بنیان را هم‌زمان با هفته ملی پژوهش و فناوری در زیر یک سقف گرد هم می‌آورد.
در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش که با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته‌های پژوهشی، برقراری ارتباط بین پژوهش، فناوران و دستگاه‌های اجرایی و تجاری‌سازی ایده‌ها برگزار خواهد شد.

داروسازی دانش بنیان فضل دارو در سال 97 ، با هدف پوشش دهی خلاء های موجود در اکوسیستم صنعت دارویی کشور از طریق همکاری و ایجاد ارتباط با دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه ها و ارائه الگو به جهت فرآیندهای تجاری سازی محصولات دارویی شروع به فعالیت نموده است.این شرکت با تکیه بر دانش فنی و همراهی اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه توسعه فرآورده های دانش بنیان دارویی و ایجاد ارزش افزوده بر گیاهان دارویی بومی و تکمیل چرخه زنجیره ارزش فعالیت مینماید.

در این نمایشگاه فضل دارو با محصول گلوکوبر300، اولین داروی گیاهی ایرانی بهبود سندرم متابولیک که فرآورده ای طبیعی حاوی عصاره تغلیظ شده ریشه و ساقه گیاه زرشک، استاندارد شده بر اساس حداقل 23 میلی گرم بربرین که به طور موثری باعث بهبود سندروم متابولیک میشود حضور دارد.

https://herberis.com/glucober-%da%af%d9%84%d9%88%da%a9%d9%88%d8%a8%d8%b1/

سندروم متابولیک به مجموعه ای از شرایط خطرزای متابولیکی شامل قند خون بالا، اختلالات چربی( HDL پایین- LDL بالا)، چربی دور شکمی گفته میشود. برخی از مهمترین علتهای زمینه ای سندروم متابولیک که باعث بیشتر شدن این عوامل خطرزای متابولیک می شوند عبارتند از چاقی و داشتن اضافه وزن، عدم تحرک کافی و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب، وجود مقاومت به انسولین و عوامل ژنتیکی مرتبط با سندروم میباشد. محصول گلوکوبر 300 پس از طی کارآزمایی های بالینی و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو ، وارد بازار دارویی کشور شده است.

فضل دارو از تمامی مسئولان، اساتید، دانشجویان خبره دانشگاهی، اصحاب رسانه و همینطور فعالان صنعت دعوت می‌ کند از دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پاویون پارک علم وفناوری خراسان رضوی بازدید کنند.

https://www.kstp.ir/fa/post/155218

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *